Rok 2010 był bardzo pracowitym rokiem w historii Ceneo. Wdrożyliśmy wiele ważnych projektów i zmian, które wyznaczają nowy kierunek naszej działalności. W skrócie można też powiedzieć, że rok 2010 był rokiem stabilnego wzrostu firmy na wszystkich frontach. I ten ogólny rozwój Ceneo uznałabym za największy sukces organizacji w minionym roku.

 

 

Zacznę od liczby sklepów, które prezentują swoją ofertę w naszym serwisie. Na koniec 2009 było ich niecałe 2 tys. Miniony rok zakończyliśmy z liczbą 2,8 tys. Ten przyrost pokazuje jak wielki potencjał jest w polskim e-commerce i jak szybko liczba sklepów się powiększa. Liczę, że za rok sklepów na Ceneo będzie minimum 4 tysiące.

Dynamiczny przyrost sklepów szedł w parze wraz ze wzrostem liczby produktów i ofert na stronie. Pod tym względem Ceneo rozwinęło się niesamowicie szybko. Powstało sporo nowych kategorii produktów, jak chociażby Apteka czy Samochody. Użytkownik odwiedzający naszą porównywarkę może w jednym miejscu dokonać kompleksowych zakupów od sprzętu RTV i AGD poczynając na ubraniach kończąc. 

Znacząco wzrosła także liczba odwiedzających serwis. Rankingi Megapanelu pokazują, że odwiedza nas niemalże 4,5 mln RU miesięcznie. A w dalszym ciągu czekamy na wyniki badań za listopad i grudzień, który były naszymi najlepszymi miesiącami w historii!

Dwa obszary zasługują na szczególną uwagę biorąc pod uwagę rok 2010. Przede wszystkim jesienią 2010 zaczęliśmy się rozliczać w modelu CPA. Na razie tylko z małą częścią naszych klientów, ale w przyszłości planujemy rozwój tej formy kosztem CPC. Tym samym zapoczątkowaliśmy nowy etap w rozwoju naszej organizacji. Ceneo nie chce już być tylko i wyłącznie witryną, która na strony swoich klientów nagania dużą ilość użytkowników. Chcemy być witryną, która generuje jak największą liczbę zamówień. To zasadnicza różnica. Oczywiście rozliczanie się za efekt proste nie jest, jest też znacznie bardziej ryzykowne od CPC. Na rynku porównywarek nikt jeszcze nie zdecydował się na ten krok. Dlatego się nie spieszymy. Powoli wprowadzamy zmiany na stronie, które zwiększają konwersję na zakupy, jak chociażby pokazywanie statusów dostępności produktów. Wprowadzenie tej zmiany z marszu wyeliminowało masę przypadkowych i niepotrzebnych przeklików do sklepów. Wszelkie inne zmiany na stronie mają podstawowy cel: zwiększenie konwersji na transakcje. To droga, którą podąża i podążać będzie w przyszłości Ceneo.

Rok 2010 stał pod znakiem zaufania i bezpieczeństwa w e-commerce. Postanowiliśmy w końcu zwrócić większą uwagę na ten jakże ważny i  jednocześnie zaniedbany aspekt działalności firm z branży. Latem uruchomiliśmy Program Ochrony Kupujących – drugą po Zaufanych Opiniach inicjatywę, której celem jest zwiększenie poczucia bezpieczeństwa zakupów na Ceneo. Jesienią zaś po raz pierwszy w historii postanowiliśmy nagrodzić sklepy, które zgromadziły największą liczbę Zaufanych Opinii na Ceneo. W warszawskim hotelu Novotel odbyła się gala, na której najlepszym wręczyliśmy Filary Zaufania. Przy okazji tego wydarzenia wraz z redakcją Bankier.pl przygotowaliśmy obszerny raport o zaufaniu i bezpieczeństwie w polskim e-commerce. Nasze badania pokazały, że Polacy mają nadal spore opory przed kupowaniem w internecie, że brak zaufania to jedna z podstawowych barier rozwoju naszej branży. Na tym polu jest jeszcze bardzo wiele do zrobienia, dlatego Ceneo zapowiada dalsze działania zmierzające w kierunku poprawy sytuacji. Swoimi działaniami z jednej strony pragniemy wskazywać użytkownikom, że kupowanie w sieci jest wolne od zagrożeń. Z drugiej strony chcemy motywować sklepy do stałego podnoszenia jakości swoich usług. 

Jaki będzie dla nas rok 2011? Na pewno będziemy kontynuować politykę zaufania i bezpieczeństwa. Zaprezentujemy nowe rozwiązania na tym polu, w październiku po raz drugi wręczymy Filary zaufania. W dalszym ciągu będziemy kontynuować taki kierunek zmian, w którym Ceneo jest już nie tylko porównywarką cen. Jest czymś o wiele więcej –  kompleksowym serwisem do robienia zakupów w sieci. Miejscem gdzie nie tylko można sprawdzić ceny w sklepach, ale i poczytać wiarygodne opinie, przetestować produkt czy stworzyć własną listę zakupową. To będzie ciekawy rok :)

Popularne wyszukania