Na Ceneo.pl przeprowadziliśmy w marcu ankietę dotyczącą modowych zakupów online. Okazuje się, że 67% ankietowanych kupuje tego typu produkty przez Internet – w tym gronie znalazłam się również ja ;). Przez Internet kupiłam już sporo ubrań i butów, a także biżuterię. Kupuję przeważnie w sklepach internetowych, bo wiem, że jeśli np. kupione buty będę na mnie za małe to bez problemu mogę je odesłać, albo wymienić na inne. Dopasowanie odpowiedniego rozmiaru wcale nie jest problematyczne przy tej formie zakupów, a jednocześnie z naszych badań wynika, że to największa bariera dla osób, które póki co nie zdecydowały się jeszcze na odzieżowe zakupy w sieci. Aż 74% badanych, którzy nie kupują odzieży przez Internet właśnie niedopasowanie odpowiedniego rozmiaru zaznaczyło jako największą obawę. Odpowiedzi na pytania udzieliło 2065 osób.

Jak w takim razie kupować, żeby dostać produkt zgodny z naszymi oczekiwaniami? Sklepy internetowe zamieszczają coraz więcej przydatnych wskazówek – zdjęcia, filmiki, rozmiar podany w centymetrach. Dobra galeria zdjęć to podstawa, nikt nie będzie kupował kota w worku i bardzo ważne jest, aby udostępnić klientowi kilka zdjęć w dobrej jakości. Moim zdaniem ciekawą opcją jest także informacja o tym, ile wzrostu ma modelka, która prezentuje ubranie i jaki rozmiar ma na sobie. Coraz więcej sklepów z odzieżą wprowadza także filmiki, w których modelki prezentują ubrania – można wtedy się przekonać, jak tkanina układa się na sylwetce. W naszej ankiecie użytkownicy zapytani właśnie o najistotniejsze informacje udostępnione przez tego typu sklepy wskazali przede wszystkim na zdjęcia – 93%. Na drugim miejscu znalazł się opis tekstowy (78%), a na trzecim informacje o rozmiarze podane w centymetrach (74%).

Z doświadczenia wiem, że kupując buty przez Internet niezbędna jest znajomość wymiaru wkładki buta w centymetrach. Często również użytkownicy w komentarzach wpisują, czy rozmiarówka nie jest zawyżona, albo zaniżona. Co do ubrań to zwracam uwagę przede wszystkim na standardowe oznaczenia rozmiarów. Dużym plusem jest dla mnie to, że coraz więcej marek znanych z tradycyjnej sprzedaży otwiera się także na sprzedaż przez Internet. Znając swój rozmiar np. w Top Secret bez problemu mogę dopasować odpowiedni rozmiar w sklepie internetowym. Biorąc pod uwagę to ile czasu mogę zaoszczędzić kupując w ten sposób to naprawdę bardzo duży plus.

Zachęcam do zapoznania się z pełnymi wynikami naszej ankiety. Raport w wersji PDF można pobrać tutaj: pobierz raport, albo przejrzeć poniżej :)

Popularne wyszukania