Od paru lat zakupy on-line kojarzą się z kupowaniem komputerów, telewizorów, aparatów fotograficznych i lodówek. Takie branże jak Foto, AGD czy RTV doskonale  się rozwinęły, a w sieci możemy znaleźć całą masę sklepów oferujących tego typu asortyment. Na Ceneo mamy jednak aż 21 głównych kategorii produktów. Co z tymi "niesprzętowymi"? Czy ktoś tutaj kupuje? Postanowiliśmy sprawdzić. Pod lupę wzięliśmy kategorię "Dom i ogród" głównie dlatego, że znajduje się ona w czołówce najchętniej odwiedzanych kategorii na Ceneo.

 

W lipcu zapytaliśmy użytkowników odwiedzających kategorię "Dom i ogród" o ich preferencje zakupowe. W badaniu udział wzięło około tysiąca użytkowników. Większość osób odwiedzających te kategorię to mężczyźni, tylko 41% ankietowanych było płci pięknej. Aż 72% odwiedzających "Dom i ogród" w przeciągu ostatniego roku przeprowadzało remont. Najczęściej odwiedzają ten dział kilka razy w miesiącu. Zdecydowana większość deklaruje, że w "Dom i wnętrze" na Ceneo robi regularne zakupy. Czy to znaczy, ze tradycyjne zakupy w przypadku wyposażenia domu czy mieszkania odchodzą do lamusa? Niekoniecznie. Cały czas spora grupa ankietowanych (33%) zakupy tego typu robi w poza siecią. Systematyczny wzrost zainteresowania tą kategorią na Ceneo pokazuje, że ten trend powoli się odwraca. 


Raporty podsumowujący całe badanie znajdziecie pod adresem:
http://static.ceneo.pl/raporty/urzadzanie_mieszkania_przez_internet_raport.pdf

 

 

 

 

Popularne wyszukania