Znaczenia wiedzy praktycznej i doświadczenia w e-commerce nie można przecenić.  To dobra rzadkie, które trudno jest „dostać” na rynku w atrakcyjnej cenie. Nauka na własnych błędach jest bardziej dostępna, ale często kosztowna. Czy można więc uczyć się od najlepszych i nie płacić wiele?

Można – Grupa Allegro od dawna prowadzi działania edukacyjne, oferując w ramach swoich licznych programów szkolenia prowadzone przez doświadczonych sprzedawców, właścicieli sklepów i pracowników Grupy Allegro. Oferta programowa ciągle się zwiększa, a o szczegółach możecie przeczytać na stronach Akademii Allegro.

 

Zainspirowani działaniami Akademii Allegro zdecydowaliśmy się na rozpoczęcie działań pod naszą marką. Tak powstał „Uniwersytet Konwersji Ceneo”.  

Pierwsze szkolenie, które odbyło się 16 października, poświęciliśmy tematowi konwersji – jednemu z najważniejszych mierników sukcesu e-biznesu. Chcieliśmy, aby szkolenie dało praktyczną, gotową do wdrożenia wiedzę, a także było inspiracją do dalszych badań i analiz już na własną rękę.  Każdy z zaproszonych przez nas ekspertów – praktyków, od lat aktywnych w branży e-commerce, przedstawił kompleksowo jeden obszar, kluczowy dla efektywnej sprzedaży w internecie.

16 października o godzinie 9 w sali konferencyjnej hotelu Novotel Centrum blisko 90 osób przywitało pierwszego z prelegentów. Mariusz Gąsiewski  omówił meandry analityki internetowej z wykorzystaniem Google Analytics . Po nim o swoich doświadczenia ze zwiększaniem sprzedaży w Intymnie.com opowiedział właściciel sklepu – Tomasz Jaromin. Natomiast Tomasz Karwatka z Divante w zabawny i bezpośredni sposób zwracał uwagę na istotne dla konwersji aspekty usability sklepu internetowego .

Po przerwie Sabina Krupa i Maciej Idzikowski  mówili o wąskich gardłach komunikacyjnych w kolejnych etapach rozwoju Neo24.pl, a potem Krzystof Jarecki z Expertsender wprowadził uczestników w temat e-mail marketingu w e-commerce.

W czasie ostatniej prelekcji  Radosław Tyszko – dyrektor e-commerce Ceneo.pl  zaprezentował szerzej obecną i przyszłą strategię Ceneo, zwracając jednocześnie uwagę na ciągle rosnącą  konwersję ruchu przekazywanego sklepom.

Po szkoleniu na uczestników czekała kolejna atrakcja – gala, na której przedstawiliśmy i nagrodziliśmy zwycięzców organizowanego przez Ceneo rankingu najlepiej ocenianych sklepów internetowych. Więcej informacji o tym interesującym wydarzeniu znajdziecie na stronie rankingu – http://ranking.ceneo.pl/ i w osobnej notce na blogu.

Pierwsze opinie, zebrane przez nas  po szkoleniu, sprawiły nam dużo satysfakcji. Lepszej motywacji do kontynuowania cyklu szkoleń nie mogliśmy sobie wyobrazić. Teraz czas na dokładne podsumowania (wkrótce uczestnicy otrzymają specjalnie przygotowaną ankietę), analizy i zebranie pomysłów na ciąg dalszy. Już teraz zapraszamy na kolejne edycje Uniwersytetu Konwersji w przyszłym roku. Będzie jeszcze ciekawiej!

 

Popularne wyszukania