O tym jak to Saturn próbuje klientów zniechęcić do internetowego kupowania.

Sieć handlowa Saturn wystartowała z nową kampanią reklamową, której głównym celem ma być przekonanie klientów do zakupów offline. W swojej kampanii „Nie daj się wwwkręcić” autorzy przekonują, że zakupy w tradycyjnym sklepie są lepsze od zakupów w e-sklepach. Przekonują, że kupowanie w placówce gwarantuje możliwość wzięcia do ręki właściwego produktu i sprawdzenia czy wszystko z nim w porządku. Że w całym procesie zakupowym ważne jest bezpośrednie doradztwo oraz ten komfort, że zakupiony produkt jeszcze tego samego dnia można wziąć do domu. Tym samym Saturn zniechęca do kupowania w Internecie. Robi to w sposób łagodny, aczkolwiek głośny.

Zastanawiam się czy ze strony internetowych sprzedawców nie powinno być jakiejś reakcji na te kampanię. Może jako branża powinniśmy mniej uwagi poświęcać kwestiom, że w sieci mogłoby być jeszcze 5% czy 10% taniej i zacząć głośno mówić o realnych korzyściach e-kupowania. Tak jak głośno o korzyściach kupowania offline mówi Saturn.

Bo przecież mamy o czym mówić.

1. Po pierwsze kupowanie w sieci oznacza niższe ceny. To fakt! Niższe koszty prowadzenia działalności muszą się przedkładać na cenę. Cudów nie ma.

      2. Kupowanie w sieci jest proste! Nie trzeba chodzić od sklepu do sklepu w poszukiwaniu właściwego produktu. Wszystko można załatwić paroma kliknięciami myszy.

       3.  W sieci jest więcej produktów! Niemożliwym jest aby w jakimkolwiek sklepie tradycyjnym zbudować magazyn, który pomieści wszystkie produkty oferowane przez sklepy on-line.

       4. To bujda, że zakupy w sieci oznaczają długie czekanie na produkt – coraz częściej kupujemy tak, że jednego dnia składamy zamówienie a drugiego towar mamy w ręce. Coraz rzadziej realizacja zamówienia trwa dłużej niż trzy dni.

Faktem jest, że produktu on-line nie można dotknąć, ani wziąć do ręki. Można go jednak zobaczyć na całkiem niezłych zdjęciach, poczytać jego dokładny opis czy nawet obejrzeć filmik z produktem w roli głównej. W przyszłości mam nadzieję będzie można go także powąchać J

Handel powoli przenosi się do sieci. Coraz szerszy wachlarz produktów sprzedaje się w Internecie i obroty sklepów internetowych rosną z roku na rok. A wszystko to z prostego względu: ludzie są wygodni. A zakupy w sieci są wygodne. To fakt.

 

Popularne wyszukania