Dawno, dawno temu…

A dokładnie 5 lat temu w głowie dwóch młodych Wrocławian zrodził się pomysł! Łukasz i Marcin – bo o nich tu mowa – zaplanowali, że stworzą narzędzie, które ułatwi internautom zakupy w sieci, a sprzedającym pozwoli dotrzeć do większej ilości klientów. Założyli porównywarkę cen w sklepach internetowych – Ceneo.pl. Początki nie były łatwe, ale wiara we własny sukces, pomysłowość i ciężka praca sprawiły, że dopięli swego – 14 lutego 2005 serwis Ceneo miał swoją premierę w sieci!

Najlepsze pomysły powstają… w pizzerii na Biskupinie

Zanim wystartował portal Łukasz i Marcin dobrali zgrany zespół – kilka zaufanych osób, które w pełni zaangażowały się w projekt. Dziś z uśmiechem wspominają prace nad strukturą portalu, które przebiegały we wrocławskiej pizzerii na Biskupinie. Początkowo nie mieli stałej siedziby – pracowali w miejscach, w których mieszkali, a raz w tygodniu spotykali się w mieszkaniu Łukasza. W 2005 w Polsce mało kto słyszał o internetowych porównywarkach cenowych, ale kilkuosobowy zespół Ceneo wcale się tym nie zniechęcał. Wprost przeciwnie – było dla nich motywacją stworzyć coś co mocno odmieni rynek internetowych zakupów. Początkowo w Ceneo użytkownicy mogli wybierać produkty spośród 4 kategorii, a serwis odwiedzało około kilkuset osób miesięcznie. Portal jednak przypadł do gustu internautom i w szybkim tempie rosła liczba użytkowników, produktów oferowanych w wyszukiwarce i liczba kategorii.

AlleCeneo

W styczniu 2007 Ceneo pozyskało inwestora – QXL Holding stając się dzięki temu częścią Grupy Allegro. Dzięki dostępowi do olbrzymich pokładów wiedzy i doświadczenia z zakresu e-commerce oraz nowych możliwościach finansowych Ceneo zaczęło się rozwijać w jeszcze szybszym tempie! Pod koniec 2007 roku Grupa Allegro została częścią północnoafrykańskiego koncernu mediowego Naspers – dzięki temu Ceneo należy do tej samej grupy co Gadu-gadu czy serwis Bankier.pl. Dzisiaj Ceneo odwiedza miesięcznie ponad 4,5 ml użytkowników i jest to porównywarkę cenowa, która najbardziej przypadła do gustu Polakom. Ponad 80-osobowy zespół codziennie dokłada wszelkich starań, by serwis funkcjonował jak najlepiej. Oczywiście zdarzają się wpadki – jak na przykład ustawienie w ciepły kwietniowy dzień zimowego layoutu, na szczęście internauci potrafią podejść do takich pomyłek z wyrozumiałością i humorem.

Co dalej?

Ceneo planuje… rozwój. Co dzień powstają nowe pomysły na udoskonalenie portalu – tak by dla wszystkich użytkowników wyszukiwarka stanowiła jak najlepsze wsparcie w zakupach. Oprócz porównywania produktów użytkownicy mogą przeczytać na ich temat opinie, również te zaufane, które zwiększają bezpieczeństwo zakupów w sieci. Dostępne są także poradniki dla kupujących, wersja mobilna porównywarki… i wiele innych funkcji, które ułatwiają przeprowadzanie transakcji z e-sklepami. W 2008 firma stworzyła serwis Alleprezenty, w którym można znaleźć ciekawe upominik dla osób w różnym wieku. Pozycja lidera zobowiązuje i jest to najlepsza motywacja do tgo, by dalej rozwijać Ceneo.

Popularne wyszukania