15 marca wystartowała pierwsza kampania wizerunkowa Ceneo. Do tej pory promowaliśmy głównie nasze najpopularniejsze kategorie i produkty. Teraz po raz pierwszy na taką skalę reklamujemy naszą markę na kreacjach bannerowych oraz w materiałach wideo w Internecie. Po raz pierwszy też na naszej facebookowej stronie pojawiły się specjalnie przygotowane aplikacje.

Ale zacznijmy od początku.

Koncepcję kampanii przygotowała gliwicka agencja GONG – spodobało nam się ich humorystyczne podejście do tematu. GONG współpracował też już z Allegro i to była dla nas dobra rekomendacja J. Chcieliśmy podejść do tematu zakupów z przymrużeniem oka – sądząc po komentarzach – udało się to znakomicie.


Bannery, które pojawiły się w największych portalach, opowiadały krótkie historie walki o produkty (telewizory, lodówki). Bitwy, wyścigi, chaos, ból i rozczarowanie były zestawione z banalnym przecież kliknięciem myszką – w ten sposób zakupy są przyjemne, proste i przede wszystkim tańsze. W kampanii udział wzięli aktorzy, którzy grali marketowych Łowców Promocji.


Clou kampanii był jednak specjalny teledysk – „Reprezentuję market (Diss na Ceneo)”, będący pastiszem hip-hopowej piosenki.


Łowcy wychwalają zalety tradycyjnych zakupów i gardzą „kilkaniem w sieci“. Już w pięć dni od umieszczenia piosenki na portalu YouTube, teledysk zanotował 200 tysięcy odsłon i stał się najczęściej odtwarzanym utworem w kategorii Rozrywka. Pojawił się również na głównych stronach portali: wykop.pl, joemonster.pl i gazeta.pl.


Drugim filmem wspierającym kampanię jest fikcyjny dokument tzw. mockumentary, opowiadający o łowach w supermarkecie.



Łowcy Promocji – Historia Prawdziwa



Przewrotny i zabawny charakter komunikacji sprawia, że przedstawione zalety supermarketów – tłok, walka o promocję, wyścigi – stają się w rzeczywistości argumentem na rzecz zakupów w internecie. Film poprzedzony został trailerem, by jeszcze bardziej zachęcić internautów do obejrzenia całości.


Kampanię wideo wsparliśmy też działaniami na Facebooku. Tam bowiem pojawiły się dwie specjalne konkursowe aplikacje. Prosta gra – Łowcy Promocji, w której zadaniem uczestnika jest złapanie w markecie jak największej liczby promocji. W tym celu biegamy z wózkiem po supermarkecie, mierząc się nie tylko z plamami wody na podłodze (można wpaść w poślizg!), ochroną blokującą przejścia, ale też z innymi klientami marketu, którzy starają się wyprowadzić nas z równowagi. Nagrodą są koszulki Łowców Promocji – wygrać je mogą również pracownicy Grupy Allegro!

Druga aplikacja to konkurs na Ceneo Demotywatora. Kreatywni internauci mogą wymyślać śmieszne podpisy pod kilka wybranych przez nas zdjęć pokazujących minusy zakupów w markecie. Najciekawsze odpowiedzi zostaną nagrodzone m.in. PlayStation 3 Slim, konsolami PSP i gadżetami łowców promocji.


Oddźwięk internautów na naszą kampanię jest bardzo pozytywny. Dominują przychylne komentarze. Również branża marketingowa niezwykle ciepło przyjęła kampanię. Można przeczytać o niej na wielu branżowych blogach i portalach. To wszystko sprawia, że z dużym optymizmem spoglądamy w przyszłość i obiecujemy, że na tym się nie skończy.

Naszym najnowszym pomysłem jest specjalnie spreparowana strona z błędem 404. Za każdym razem, gdy użytkownik źle wpisze numer produktu lub z innych przyczyn natrafi na błąd – znajdzie niespodziankę. Spróbujcie sami!

Popularne wyszukania